Alla inlägg under september 2018

Av Chryses - 23 september 2018 15:25

Med en tont på ca 5000 kvm är här en hel del att göra. Vi håller på att göra om ganska mkt, men det tar tid innan allt är klart.

Idag har vi tagit bort en av min svärfars uteplatser som vi aldrig kommer använda. Nu är det en massa buskar oxå som ska bort.

Freja fick vara med ute så länge hon orkade men efter ett tag fick hon gå in igen och vila. Övriga flocken tyckte det var spännande och ville gärna hjälpa till.

Av Chryses - 22 september 2018 23:50

Att jag inte är så bra på mattematik visste jag sen tidigare. Men när jag lyckas räkna fel på hela 2 veckor börjar jag bli lite orolig. Tur jag har andra som kan räkna och tänka till mig.

Badade alla 6 hundarna häromdagen fick hjälp av Alicia så det gick ganska snabbt. Är så glad att jag har mitt babybadkar på ben när jag badar hundarna. 

Freja har varit hos veterinären då hon blivit lite skruttig på äldre dar. Fick röntgat hennes ben då hon har börjat gå väldigt dåligt och fick mina misstankar bekräftade hon har artros i båda frambenen. Freja har fått smärtlindring då hon haltar vissa dagar och ett nytt foder. Så nu hoppas vi på att hon ska må lite bättre.

Av Chryses - 9 september 2018 16:08

Mannen och hans komips håller på och fäller en massa träd på tomten. Och jag har hållit till inomhus med städning idag.

Jag har även fått ett tråkigt besked som gör att ev planer måste göras om angående mina hundar. Är inte alltid lätt att planera tänka framåt blir inte alltid som man vill. Så nu är det dax att tänka om igen och hoppas på att det blir rätt denna gången. Det brukar vara en mening med allt här i livet.

Av Chryses - 8 september 2018 16:23

Gladare och lyckligare hund än Nicki får man leta efter. Efter hennes löp har hon blommat ut och ändrat mkt av sitt beteende. Alltid lika glad, nästan lite för mkt ibland.

   

Hon påminner lite om följande låt.



Grynet tyckte inte det var lik kul att agera modell.


   

Presentation


Hej och välkommen!
Till Chryses Kennel jag föder upp Shetland Sheepdog i liten skala.
Jag har 6 hundar, 4 tikar och 2 hanar.
Vill ni veta mer om oss så skicka gärna ett mail.

chryseskennel@hotmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards