Alla inlägg under juli 2019

Av Chryses - 31 juli 2019 14:18

Har hittat sin människa och är nu tingad  

Av Chryses - 29 juli 2019 16:01

    

Freja 12 år är gamla mormor till Gibson&Grim och Coco 9  år är deras mormor❤️

Av Chryses - 28 juli 2019 18:56

Idag har hundarna haft ett mkt trevligt besök. Första besöket som ev är intresserad av Grim.

Alla hundarna uppförde sig väldigt väl, Grynet och Conyak tog väl hand om besöket. Dem andra hundarna var oxå nyfikna men som alltid när det kommer nya människor hit är det Grynet och Conyak som håller sig framme.

Kan ju bli lite extra kel🤩

Jag blir lika glad varje gång jag ser hur Conyak tar kontakt med nya människor. Ni som känner till hans historia vet att detta är stort. En mkt bra barnvakt är han oxå till valparna😍

Av Chryses - 26 juli 2019 17:51

Nu är det liv och rörelse i valparna. Dem är ute flera ggr om dagen i trädgården och springer rundor. Tur vi har en stor bok som skuggar till hundarna nu när det är så varmt.

Grim letar nu efter sitt nya hem på köpa hund, skks hemsida. Vi har ett par st som hört av sig och visat sitt intresse. Vid ev intresse går det bra att mail oss på chryseskennel@hotmail.com

Denna vecka är det min svärdotter Linnea som har tagit bilder på valparna.

   


Av Chryses - 20 juli 2019 05:52

Tidigt imorse blev vi väckta av en ylande och vrålande Gibson. Han slutade inte trots hans mamma försökte ta hand om honom. Det visade sig att Grim hade rymt från valphagen och var ute på vift. Stackars Gibson var övergiven och förtvivlad. Det är andra natten som valparna väcker oss mitt i natten, då är dem väldigt billiga😂😜

Tur dem somnar om fort igen efter lite mat och lek🤩

Ordningen återställd, husse tillbaka i sängen och matte kör racet i helgen innan den efterlängtade semestern😍

Av Chryses - 19 juli 2019 19:17

Valparna är nu 5 veckor, vart tar tiden vägen hinner knappt med.

Gibson väger nu ca 1,5 kg och Grim ca 1 kg. Dem är ute flera ggr om dagen och umgås med dem andra hundarna. Idag har valparna fått sin andra avmaskning och det gick bra.


Häromkvällen fick vi oväntat besök av en bekanting till min man. Alltid trevligt med besök men sen vi flyttade ut på landet blir vi alltid så misstänksamma när det bara dyker upp en bil ute gården och vi inte vet vem det är. Särskilt nu när vi har valpar blir jag lite extra orolig.


Snart är det då äntligen dax för semester 2 arbetsdagar kvar, lördag och söndag 14 timmar och 15 minuter.....


Dagens bilder har vår dotter Alicia tagit till oss när hon var hemma och myste med Gibson&Grim.


   



Av Chryses - 12 juli 2019 19:30

Jag är sjuk igen för 3:de gången på 4 månader. Hemska förkylningar med feber varje gång. Jag som aldrig är sjuk annars. Mitt immunförsvar är väldigt lågt för tillfället. Skönt det snart är semester, bara 4 arbetsdagar kvar. 

Valparna är nu 4 veckor och har fått vara ute en liten stund. Det var mkt spännande att få vara ute gräset smakade bra. Conyak var en mkt bra vakthund och ville även leka med valparna men det går inte ännu. Conyak är lite klumpig så han får vänta ett par veckor till. Dem andra hundarna brydde sig inte så mkt om valparna. Freja som annars älskar och ta hand om valpar har fullt upp med Nicki.

Freja har i sommar blivit 12 år och har en del krämpor som kommer med åldern.

         





Av Chryses - 9 juli 2019 15:00

Har idag läst på klinikens fb att en av deras medarbetare tyvärr avlidit.

Vila i frid Rosa  

Presentation


Hej och välkommen!
Till Chryses Kennel jag föder upp Shetland Sheepdog i liten skala.
Jag har 6 hundar, 4 tikar och 2 hanar.
Vill ni veta mer om oss så skicka gärna ett mail.

chryseskennel@hotmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards