Alla inlägg under april 2020

Av Chryses - 21 april 2020 20:47

1991 köpte jag min första Quipus hund och -92 min andra, Cezzy och Zita. 2 fina schäfrar.

Och nu har vi har fått förtroendet att få köpa en ny valp från Quipus Kennel. Dem fick en kull med 8 valpar, 1 hane och 7 tikar, Cree8 kullen. 1 tik sattes ut på foder och 2 stannade på tillväxt. En av valparna som Diana&Rune behöll hemma var en tre färgad super fin tik. Min favorit från början.

När det visade sig att Grynet inte får fler valpar erbjöd Diana&Rune oss att köpa nr 6 som var min favorit. Fick övertala min kära man och till slut så kom vi överens om att utöka kenneln med en ny valp. Vilken lycka....

Min man har varit dålig en tid och vi hade lite svårt att få ihop det med hämtning av valp. Då kommer Diana med förslaget att vi levererar. Hur många uppfödare gör det??? Diana så klart.

Så var hon då äntligen här hemma och nu skulle vi komma på att passande namn. Diana&Rune hade gett henne namnet Hera mkt vackert men som jag och Diana kom överens om passade det inte riktigt hos oss. Så då var det dax för att hitta ett nytt. Till slut är det min man som har bestämt och han föll för Ronja. Tog bara 6 dagar att komma på😂😂

En alldeles underbar, ljuvlig, söt och busig liten Ronja.

Tusen tack Quipus Kennel ni är guld värda🤩😍


Av Chryses - 12 april 2020 21:10

Idag fyller Nicki 3 år, husses lilla flicka🤩🥰


Ikväll går även våra tankar till Frejas uppfödare Bianca Rosenkilde, Zarvos Kennel i Danmark, som tyvärr inte finns med oss längre❤️

Presentation


Hej och välkommen!
Till Chryses Kennel jag föder upp Shetland Sheepdog i liten skala.
Jag har 6 hundar, 4 tikar och 2 hanar.
Vill ni veta mer om oss så skicka gärna ett mail.

chryseskennel@hotmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards