Alla inlägg under augusti 2021

Av Chryses - 30 augusti 2021 16:54

Idag är valparna 11 dagar och minstingen Hendrix har öppnat ögonen idag.

Detta är H- kullen och kommer förutom få sina namn få vars en låt av Nickelback i stamtavlan.

 

Av Chryses - 29 augusti 2021 21:48

3 av valparna har nu dubblat sin vikt och dem andra 3 är inte långt ifrån. Mina favoriter ändras nästan varje dag. Harley min fina bi blue hane eller Heda min lilla blixt. Sen har vi minstingen med det stora namnet Hendrix eller Arne som jag kallar han. Han är bara för söt😍 

Men jag måste inse att jag inte kan behålla alla 6. Hjärtat säger en sak men hjärnan en annan.

Av Chryses - 27 augusti 2021 14:10

Det händer inte så mycket i deras liv, dem äter, sover och tränar på att resa sig/gå. Det var inte så lätt att ta bilder på dem. 


Många som har hört av sig och är intresserade av en valp. Just nu kan ingen tinga en valp då jag inte vet själv vilken/vilka valpar jag själv ska behålla. Efterhand som jag vet när en valp är till salu kommer jag att lägga ut information här.



Heda

 


Hoya-Bella

 


Harley

  


Hendrix

  


Houdini



Hero

    

Av Chryses - 21 augusti 2021 10:57

Så kom dem då till slut, som vi har längtat, ett eget litet 6-pack. Denna kombinationen har varit i min planering sen Kenzo föddes så den betyder väldigt mycket för mig då Kenzo är det sist vi har kvar med hans linjer. Ska bli spännande och se hur dem utvecklas. Just nu är dem ganska lika i storlek, dem äter och sover som dem ska. Nicki är en duktig mamma till hennes första kull, hon tar väl hand om dem. 


 


Svart/vit tik

   


Trefärgad tik

   



Bi blue merle hane
   


Svart/vit hane

   


Trefärgad hane
 


Blue merle hane


       

Av Chryses - 5 augusti 2021 23:53

Idag har varit en sån dag då jag blev orolig över min dräktiga tik och blev alldeles nojig.

Vem ringer jag då jo så klart Ghostbusters vem annars.

Tusen tack för att du finns❤️❤️❤️

Av Chryses - 4 augusti 2021 16:20

Nu har det gått en tid efter parningen mellan Nicki och Kenzo. Nicki har en rund och fin mage. Det blev väldigt bra planerat då jag har semester ett par veckor till.

Har redan fått fler förfrågningar om ev valpar. Här kommer föräldrarna namn i stamtavla.


Nicki

SE44214/2017 Palm Beach Of Desert Meadow

 

Kenzo

SE41684/2019 Chryses Gibson Back In Black

 

Ev valpar som är till salu kommer att läggas ut här på bloggen.

Presentation


Hej och välkommen!
Till Chryses Kennel jag föder upp Shetland Sheepdog i liten skala.
Jag har 6 hundar, 4 tikar och 2 hanar.
Vill ni veta mer om oss så skicka gärna ett mail.

chryseskennel@hotmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards