Alla inlägg under oktober 2021

Av Chryses - 28 oktober 2021 05:40

Det känns alltid lite extra när någon valp går kvar ett par veckor. Och så blev det med söte Arne. Vid 2:a besiktningen visade det sig att navelbråcket var mindre nu endast en liten springa. Och det är vi givetvis glada över. Igår kom Cecilia och henne kompis på besök. Cecilia kommer från Sågmyra utanför Falun men hade mellanlandat i Göteborg.

Arne och Cecilia kom väl överens, ja vi oxå för den delen, så det var ingen tvekan att Arne skulle följa med Cecilia hem.

Vi önskar Cecilia lycka till med Arne, han kommer bli saknad men kommer bli väl omhändertagen. 

Vi har fått väldigt fina valpköpare till alla 4 valparna vi sålde och det ska bli spännande att få följa deras resa i deras nya hem.

Kvar här hemma har vi nu Hoya och Harley❤️💙

Av Chryses - 25 oktober 2021 19:22

Imorgon ska Arne åka till veterinären igen för en ny besiktning. Han får långa väga besök på onsdag. Så om allt stämmer och vi kommer överens så är Arne klar för flytt.

Det är många som hört av sig, ibland känns intresset inte riktigt genomtänkt.

Uppdaterar när Arne haft sitt besök.


Av Chryses - 17 oktober 2021 10:34

Minstingen Arne letar fortfarande efter sin egen familj.

Arne har ett litet navelbråck på 4 mm och ska inte gå i avel. Men kommer bli en superfin sällskaps hund.

Vid seriöst och väl genomtänkt intresse skicka ett Mail om vad du kan erbjuda Arne.

chryseskennel@hotmail.com 


     

Av Chryses - 17 oktober 2021 10:26

Hoya och Harley stannar hos oss.

   


Av Chryses - 17 oktober 2021 09:56

Houdini har oxå flyttat hemifrån och fått ett nytt namn Tango. Tango hamnade hos min kära vän Diana och hennes sambo Rune.

Detta är så stort för mig att få sälja Tango till Quipus Kennel tänk att dem vill köpa en valp av mig för att så småningom kunna använda honom i avel. Jag tror inte någon förstår vad det betyder för mig. 
Diana om någon vet vad denna kullen betyder för mig och att hon sen vill förvalta och föra mina linjer vidare. Ja ni som håller på med avel förstår vad jag pratar om.

Kullen i sig betyder en hel del, Kenzo som är pappa är det sista jag har kvar med hans linjer och Nicki är import från Tyskland. Har drömt om denna kombinationen sen Kenzo föddes. När det var dax för parning så var det första gången för Kenzo ja för mig och min dotter oxå. Men efter att gått i lära hos min fina vän och världens bästa mentor tog jag mig an uppgiften tillsammans med min dotter Alicia och tänk att vi fixade det. Efter 9 veckor kom äntligen denna fantastiska kull som jag längtat efter. 
Tusen tack Diana för allt du lärt och fortfarande lär mig utan dig hade nog inte Tango funnits.

Och nu ska han få växa upp hos Dig❤️

Vi önskar Quipus family lycka till med Tango💙

   

Av Chryses - 17 oktober 2021 09:48

Finaste Heda som var tänkt att bli vår nästa avelstik. Men ibland blir det inte som jag tänkt.

Heda fick flytta hem till Linn i Veberöd. Det var ett tufft beslut men vi vet att Linn tar väl hand om Heda.

Tyvärr fick vi inga utomhus bilder på Heda. Här ligger hon och myser hos min dotter i hennes säng.

Vi önskar Linn lycka till med Heda❤️

   

Av Chryses - 17 oktober 2021 09:43

Hero har nu flyttat till Mats, Martina, Sofia och Jonna i Rottne. Hero kunde inte fått ett bättre hem, super fin familj.

Vi önskar er lycka till med Hero💙

   

Av Chryses - 13 oktober 2021 23:07

Imorgon är det då dax för den första valpen att flytta hemifrån.

Vägde alla valparna för en stund sen och får nog ta mig en funderare till.

Min fina Harley blir nog en väldigt stor kille, han vägde 3,6 kg.

Presentation


Hej och välkommen!
Till Chryses Kennel jag föder upp Shetland Sheepdog i liten skala.
Jag har 6 hundar, 4 tikar och 2 hanar.
Vill ni veta mer om oss så skicka gärna ett mail.

chryseskennel@hotmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards