Alla inlägg under april 2022

Av Chryses - 22 april 2022 22:41

Jag är lite dålig på att komma ihåg födelsedagar. Men idag kom jag på att Nicki har haft sin födelsedag, den 12/4 blev hon 5 år.

Ska försöka skärpa mig😂😂😂

Av Chryses - 21 april 2022 19:37

Idag har jag äntligen känt rörelse i Nickis mage. Ska bli spännande och få se vad som döljer sig i hennes mage.

Av Chryses - 19 april 2022 20:41

I torsdags fick Pärlan flytta hemifrån. 

Samma dag flyttade Rödluvan hit. Än så länge är vi väldigt nöjd med Rödluvan.

Nicki växer och mår bra. Hon är inte lika aktiv med Hoya och Harley. Är ett par veckor kvar, har inte känt några rörelser ännu. Men allt ser lovande ut. Ronja är ett par veckor efter, hon har mått lite illa och hennes humör är inte det bästa. En liten argbigga är hon förtillfället. 
Har beställt nya valphagar som ska komma denna veckan. Dem jag har nu kommer från England men ingen tar in dem till Sverige längre. Fick ett väldigt bra pris, liknar dem jag redan har.

Av Chryses - 10 april 2022 17:07

Kom just på en sak som Olle frågade om igår.
Ifall våra hundar är rabiesvaccinerade???
Svenska Kennelklubben rekommenderar rabiesvaccination, som läget är just nu med alla djur som kommer till Sverige från Ukraina.
Enligt Olle har Sverige varit rabies fritt ca 150 år.

Av Chryses - 9 april 2022 19:35

Idag kom Olle som är kennelkonsulent på besök. Är ca 10 år sen en kollega till Olle var hos oss senast så det var väl på tiden för ett nytt besök. Vi hade en trevlig pratstund som så klart handlade om hundarna men även covid-19 och kriget i Ukraina. 
Hundarna är sociala och i bra skick, bra hundhållning, rent och snyggt. Deras utevistelse var oxå godkänd och alla papper var ua.

Lite förvånade blev vi att Olle kom på en lördag eftermiddag, men det var ok vi var ju hemma. 

Presentation


Hej och välkommen!
Till Chryses Kennel jag föder upp Shetland Sheepdog i liten skala.
Jag har 6 hundar, 4 tikar och 2 hanar.
Vill ni veta mer om oss så skicka gärna ett mail.

chryseskennel@hotmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards