Direktlänk till inlägg 21 maj 2022

Ronja har blivit mamma

Av Chryses - 21 maj 2022 23:06

Idag har Ronja och Kenzo fått sina små valpar. 

Allt satte igång väldigt fort och var över på ett par timmar. Min man var hemma med hundarna och jag var på jobb när jag fick ett samtal om att jag behövde komma hem, det var dax för valpning. Ringer min dotter Alicia i smått panik då jag är på jobb. Vi kom alla 3 överens om att ringa Diana, underbara fantastiska Diana som släppte allt och kom för att hjälpa min familj när jag var fast på jobb. Så skönt då kunde jag i lugn och ro jobba vidare.
Första valpen tog lite tid på sig, hon kom med bak benen först. Hon var lite slö och medtagen men piggnade snabbt på sig.

Det blev 3 valpar, 2 tikar och 1 hane alla trefärgade. 

Tusen tack fina Diana för att du kunde komma❤️❤️❤️

 
 
Diana

Diana

22 maj 2022 17:45

Så fina ord om mig... Det var ett sant nöje att få assistera. Känner mig i allra högsta grad delaktig i kullen. Funderar på att råna en bank så den ena flickan kan flytta hit.

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Chryses

22 maj 2022 18:24

Men det går ju inte, banken har ju inga pengar längre😂😂

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chryses - Måndag 25 mars 20:50

Då har Louie flyttat hemifrån till Per och Lena i Höllviken. Louie har fått nytt namn Ludde. Vi önskar Per och Lena lycka till med Ludde. ...

Av Chryses - Söndag 24 mars 18:41

Louie och Luca har haft trevligt besök av Per, Lena och deras son idag. Louie är nu tingad. Han måste bli besiktigad på nytt innan flytt. ...

Av Chryses - Torsdag 14 mars 19:05

Daphne började löpa 2:a dagen hon flytta hit. Men vi har tagit beslutet att inte para henne detta löpet. Daphne fick sin första kull hos förra ägaren för ca 5 månader sen.  ...

Av Chryses - Måndag 11 mars 18:55

Välkommen till oss Daphne❤️Quipus Daphne Karlita Ad ZajvaDaphne blir 3 år till sommaren.Tack Diana&Rune för att vi fick förtroende att köpa Daphne.          ...

Av Chryses - Fredag 8 mars 17:21

Fina älskade lilla Luna💙💙💙231204-240226 Har förstått att en del undrar vad som hände med Luna.Det började med att hon skakade lite på huvudet, efter några dagar sluta hon nästan att äta. Jag tog då beslutet att åka in till E...

Presentation


Hej och välkommen!
Till Chryses Kennel jag föder upp Shetland Sheepdog i liten skala.
Jag har 6 hundar, 4 tikar och 2 hanar.
Vill ni veta mer om oss så skicka gärna ett mail.

chryseskennel@hotmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards