Alla inlägg under februari 2022

Av Chryses - 28 februari 2022 12:52

Det var lite tidigt så ingen vidare bra parning.

Tiken han har parat är Nicki.

Av Chryses - 28 februari 2022 09:04

Jag mätte båda för ett par dagar sen. 
Hoya 34,5 cm och Harley 38 cm.


Av Chryses - 28 februari 2022 08:39

Vi har fått uppdateringar från Nicki och Kenzos valpar.

Tango har flyttat till Sandra Tågabo Kennel långt upp i landet, Sundsvall. Vi har fått veta att allt går bra och Tango har fått ett nytt namn han heter nu Hero. Så nu har vi 2 Hero i samma kull.

Sandra har skickat finabilder från ett härligt vinterlandskap. I Skåne är vintern oftast brun och trist😂

Vi önskar Sandra och hennes familj lycka till med Hero💙

   

Vilja och Linn bor i Skåne så vi har samma väder utan snö. Linn har uppdaterat oss om vilken fantastisk liten dam Vilja är❤️ härligt att höra.

 

Sofia och Hero tränar rallylydnad som både tycker är roligt. Sofia har försökt ta ett mått på Hero och uppskattar till ca 40 cm. Lille Hero har blivit en stor kille💙

 

Sist har vi då Arne som bodde hos oss lite längre. Arne har fått ett nytt namn Kili💙 och en stor kompis oxå. I Dalarna är det oxå snö.

    

Tack för alla fina bilder och uppdateringar. Så roligt att få se hur valparna trivs och utvecklas. 




Av Chryses - 19 februari 2022 17:17

Idag blir Nicki och Kenzos valpar 6 månader. 

Av Chryses - 19 februari 2022 17:06

Ronja har varit hos veterinären i veckan för att få sin årliga vaccination. Ronja tycker inte om att åka bil, brukar drägla väldigt mycket och blir stressa. Men för första gången gick det bra både på vägen dit och hem. Vaccinationen gick oxå bra. Träffade ytterligare en ny människa på min klinik. Besöker dem inte så ofta, tack och lov. Men nästan all personal är utbytt. Kliniken har även utökat med nya veterinärer som har olika kunskaper. Väldigt bra, men den familjära känslan har tyvärr försvunnit. Lite trist då jag varit kund där i flera år.

Får ta mig en funderare om jag ska byta klinik.


Nicki har äntligen börjat löpa och jag planerar att para henne.

Av Chryses - 2 februari 2022 16:14

Äntligen feberfri, men idag var det min mans tur att testa positiv. Vår äldsta son som vi inte träffat på ca 1,5 vecka testade positiv igår.

Lite orolig för tvillingarna, Gabriel hade feber ett dygn men mår nu bättre💙

Nu i eftermiddags har alla hundarna äntligen fått vara ute tillsammans och härjat runt. Var ett par dagar sen sist. Vissa av hundarna kan inte vara ute tillsammans om det är väldigt blött ute. Då har jag helt plötsligt ingen bi blue merle hane kvar då är han helt brun😂😂men han är lika glad ändå. 
Kenzo vill gärna vara barnvakt och tar på sig ansvaret, han passar då på att leka med Hoya och Harley när han tror vi inte ser🤩

När alla sen är inne igen så går han och mumlar till Hoya och Harley, då är det slut på allt det roliga och allvar som gäller 😆

Presentation


Hej och välkommen!
Till Chryses Kennel jag föder upp Shetland Sheepdog i liten skala.
Jag har 6 hundar, 4 tikar och 2 hanar.
Vill ni veta mer om oss så skicka gärna ett mail.

chryseskennel@hotmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards