Alla inlägg under augusti 2022

Av Chryses - 30 augusti 2022 18:32

Det var meningen att jag och Diana skulle åka iväg på en liten tur till en annan kennel och kika på deras valpar/hundar. Då det är ca 25 mil enkel resa måste jag planera så jag är ledig dagen efter. En resa på 50 mil på en dag blir lite mkt för min del. Tyvärr blev det inställt då hundägarens barn blev sjuka. Hoppas på att vi kan hitta en annan dag som passar.

Istället blev det en eftermiddag tillsammans med Diana i Malmö. Vi besökte först en loppis tror det var björkå. Fynda en jacka och ett par byxor. Nästa stop blev Netonnet där Diana hitta sin nya skrivare. En tur till rusta blev det oxå köpte bla en ny brödrost. 
På vägen hem blev det ett sista stop på Mangal, kyckling, ris, tzatziki och en fräsch sallad, mkt gott.

En härlig eftermiddag som vi snart får göra om.

Av Chryses - 29 augusti 2022 20:49

I fredags i förra veckan var jag, min dotter Alicia och hennes pojkvän Kevin iväg med 3 hundar.

Kenzo, Harley och Hoya skulle vaccineras. Val av klinik blev denna gång djursjukhuset Evidensia Malmö. Har tidigare gått i Vellinge men jag tycker något har förrändrats på deras klinik. Känns inte lika gemytligt längre, synd då jag har trivts väldigt bra med deras klinik i många år.

Kenzo var denna dag på ett synnerligen störigt humor, han krävde all uppmärksamhet, gnällde och var allmänt dryg. Man skulle kunna tro att han var yngst.

Hans barn Harley och Hoya var mkt lugnare. Hoya var lite försiktig men veterinär Niklas fick lyssna på hjärta och känna på buken trots det var lite otäckt. Sist ut var Harley, när han kom upp på bordet så la han sig ner och börja sen sakta lukta igenom veterinärens hår. Harley tog allt med ro, lugn som han är med det mesta.

När vi var klara så tog vi en tur i shoppen. Det var Evidensia dagar så vi var med i en tävling och vann vars ett pris. Vi deltar även i en utlottning till en rundtur på djursjukhuset, hade varit intressant att få komma dit och få se allt. 

Liten uppdatering om Grynet, hon blev bättre av sina mediciner. Hon har fortfarande lite problem emellanåt att resa sig, hon har haft det jobbigt i värmen. Hoppas hon ska må lite bättre nu när det är lite svalare. Vi tar en dag i taget och hoppas på det bästa.


Av Chryses - 21 augusti 2022 19:18

Vi har fått ett tråkigt meddelande från Ellis matte Malin. 

Lilla Elli har fått somna in, hon blev ca 11,8 år.

Chryses Crispy Caramell💖
Tack för att ni tagit så väl hand om Elli❤️

Av Chryses - 19 augusti 2022 20:19

Idag är det 1 år sen Nicki och Kenzo fick sin första kull. Den kullen börja jag planera samma dag som Kenzo föddes. Så det var en lång väntan men väl värt det.
Stort Grattis till H-kullen på Er 1-årsdag❤️
Heda (Vilja)
Hoya-Bella (Hoya)
Harley (Harley)
Hendrix (Kili)
Houdini (Hero)
Hero (Hero)

Av Chryses - 6 augusti 2022 19:18

Ymers matte Jennifer har skickat bilder på Ymer och hans nya storebror💙

   

Av Chryses - 6 augusti 2022 19:13

Lizbet&Thea har skickat lite bilder på sötisen Nova❤️

   

Av Chryses - 6 augusti 2022 18:43

Vår fina lilla Grynet har varit lite hängig och lite halt från och till i ca 14 dagar. Ibland ett par timmar ibland lite mer. Men förra helgen blev det mycket värre. Så i måndags försökte jag boka tid hos vår veterinär i Vellinge. Enligt deras hemsida jobbar där 7 st veterinärer, men i måndags var bara 1 i tjänst dem andra hade semester. Så vi fick ingen tid där. Jag vände mig då till Evidensa djursjukhus Malmö. Och där var vi välkomna till akuten. Vi fick snabbt hjälp av en trevlig veterinär vid namn Grim. Grynets son heter oxå Grim😂

Grim gick igenom hela Grynet och hon har då ont i vänster framben och ömmar i mitten på ryggen. Hemgång med värkmedicin och boka tid hos ortopeden. 
Grynet var sen lite bättre ett par dagar. Men sen blev hon hastigt ännu sämre. Blev nytt besök igår för Grynet och Roland på akuten/Evidensia då Grynet slutade äta, dricka och började nu även halta med höger bakben. Jag hade telefonkontakt hela dagen då jag var på jobb. Tog lite längre tid denna gången då jag ville ha röntgen och blodprover. Röntgen visade inget, så lättade vi blev men fortfarande ingen diagnos. Och nu började Grynet bli trött och svårt att stå upp. Veterinären tyckte inte det behövdes blodprover men det proppsade vi på. Så det togs det stora blodprovs paketet för att kolla allt. Och det enda som syns är en förhöjning på inflammation. Så troligtvis har Grynet en inflammation i ryggen med en hemsk smärta. 
Blev lite mer medicin. 3 olika sorters medicin för att dämpa hennes smärta/inflammation.
Ett par timmar efter hon fått första dosen igår vid 20.00 tiden försökte vi ge henne mat. Men det ville hon inte ha. Det enda hon ville äta var kattmat så det fick hon gärna, det blev även det till frukost idag. 
En stor skillnad på henne idag från igår, så vi hoppas att det nu ska bli bättre.


Tack till Er som tänkt på oss denna jobbiga vecka❤️


Presentation


Hej och välkommen!
Till Chryses Kennel jag föder upp Shetland Sheepdog i liten skala.
Jag har 6 hundar, 4 tikar och 2 hanar.
Vill ni veta mer om oss så skicka gärna ett mail.

chryseskennel@hotmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards