Direktlänk till inlägg 18 augusti 2019

Hösten är redan här

Av Chryses - 18 augusti 2019 11:47

Så har då sista dagen på semestern kommit och så skönt att äntligen få gå tillbaka till jobb.

Första året någonsin jag känner så. Valparna har flyttat, sista veckan har vädret varit dåligt så det känns helt ok att börja jobba igen. Sommaren har gått åt till trädgården och valparna. Ingen resa för vår del i år.

Mannen har byggt ett stort trädäck och jag har grävt upp en massa i trädgården och gjort om. Blev inte gjort i fjor då det var så torrt i marken. Tungt arbete men är så kul när jag ser resultat och får trädgården som jag vill ha den, med andra ord lätt skött utan en massa blommor. Håller min till krukor istället där kan jag ha olika blommor varje år.


Kenzo&Grim blev 9 veckor i fredags och vi får njuta av Kenzo när han kommer hem till oss. Åsa skickar uppdateringar och bilder till oss på Grim. Härligt när det går bra för våra valpar. 


Foder byte....

Vi har länge pratat om att byta foder till våra hundar. Vi har haft samma foder i många år. Men kännt att det var dax för ett byte. Dels för att ta reda på om det hade någon betydelse för våra tikar att bli dräktiga, men även för att Royal Canin har ändrat på förmånerna för uppfödare.

Först provade vi vom och hundmat och Acana men det var inget som föll våra hundar i smaken, lite kräsna.

Nu har vi äntligen hittat ett foder som dem tycker om, även Freja som är sjukt kräsen.

Efter ca 1-2 månader med det nya fodret ser vi redan en skillnad. Hundarna fäller mycket just nu men det som vi redan ser är fin och glansig päls som är på väg. Dem tre färgade hundarna börjar glänsa i pälsen. Grynet som precis haft en valp kull är i mycket gott skick och hennes päls är i fint skick. 

Nicki som har överskotts energi och vallar allt som rör sig behövde ett annat foder då hon inte mådde bra längre av RC, har fått ett eget foder.

Hon äter nu Eukanuba Working&Endurance och mår mycket bättre, har tom fått lite mer energi.

Resten av flocken äter Eukanuba Adult Chicken.

Vi är som sagt väldigt nöjda och ser framåt hundarnas förändring av det nya fodret. Och vi tänker inte gå tillbaka till RC igen.

 
 
Ingen bild

Nina

23 september 2019 21:11

Happy ser ut som en tanig räv, har aldrig sett henne med så lite päls😎

Chryses

25 oktober 2019 18:51

Nä vackra är dem inte, men som tur är kommer pälsen tillbaka😊

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chryses - Lördag 27 april 08:57

Koko, Leya och Kenzo fyllde 1 år den 25/4. Men jag kunde inte logga in här på bloggen. Händer väldigt ofta. Koko var vår först födda bi blue merle tik. Jag var så glad när hon föddes. Tyvärr blev Koko inte min avelstik som det var tänkt.  ...

Av Chryses - Måndag 22 april 21:46

Nemo har flyttat hemifrån, han ska bo i Örebro.Vi önskar Regina lycka till med Nemo🖤 Luddes husse Per har varit och hämtat Ludde idag oxå.Så båda pojkarna åkte inom om 1 timme.Här blev väldigt tomt och tyst när dem åkte. TinTin har varit ...

Av Chryses - Lördag 13 april 19:22


Hundarna har njutit av våren idag. Jag passade på att klippa klorna på hundarna utomhus. Helt plötsligt var Luca eller Lilleman som vi kallar honom stilla så fick några bilder.     ...

Av Chryses - Fredag 12 april 23:06


Idag har Nicki firat sin 7-årsdag.  

Av Chryses - Måndag 8 april 18:42

Nicki har löpt och hon är parad. Nu hoppas vi på valpar lite senare i vår. ...

Presentation


Hej och välkommen!
Till Chryses Kennel jag föder upp Shetland Sheepdog i liten skala.
Jag har 6 hundar, 4 tikar och 2 hanar.
Vill ni veta mer om oss så skicka gärna ett mail.

chryseskennel@hotmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards