Direktlänk till inlägg 17 oktober 2021

Houdini

Av Chryses - 17 oktober 2021 09:56

Houdini har oxå flyttat hemifrån och fått ett nytt namn Tango. Tango hamnade hos min kära vän Diana och hennes sambo Rune.

Detta är så stort för mig att få sälja Tango till Quipus Kennel tänk att dem vill köpa en valp av mig för att så småningom kunna använda honom i avel. Jag tror inte någon förstår vad det betyder för mig. 
Diana om någon vet vad denna kullen betyder för mig och att hon sen vill förvalta och föra mina linjer vidare. Ja ni som håller på med avel förstår vad jag pratar om.

Kullen i sig betyder en hel del, Kenzo som är pappa är det sista jag har kvar med hans linjer och Nicki är import från Tyskland. Har drömt om denna kombinationen sen Kenzo föddes. När det var dax för parning så var det första gången för Kenzo ja för mig och min dotter oxå. Men efter att gått i lära hos min fina vän och världens bästa mentor tog jag mig an uppgiften tillsammans med min dotter Alicia och tänk att vi fixade det. Efter 9 veckor kom äntligen denna fantastiska kull som jag längtat efter. 
Tusen tack Diana för allt du lärt och fortfarande lär mig utan dig hade nog inte Tango funnits.

Och nu ska han få växa upp hos Dig❤️

Vi önskar Quipus family lycka till med Tango💙

   

 
 
Diana & Rune

Diana & Rune

18 oktober 2021 10:24

Ååååh! Nu fick vi nästan "tårna" i ögonen... Tack för förtroendet! Och tack för att ni format denna lille fantastiske Tangokavaljer så bra! Välhanterad, kelsjuk (korta stunder) och busig, precis som han ska vara. Trygg till tusen! DET har ni gjort JÄKLIGT bra!!

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Chryses

21 oktober 2021 17:03

Tack ☺️ ❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chryses - Lördag 27 april 08:57

Koko, Leya och Kenzo fyllde 1 år den 25/4. Men jag kunde inte logga in här på bloggen. Händer väldigt ofta. Koko var vår först födda bi blue merle tik. Jag var så glad när hon föddes. Tyvärr blev Koko inte min avelstik som det var tänkt.  ...

Av Chryses - Måndag 22 april 21:46

Nemo har flyttat hemifrån, han ska bo i Örebro.Vi önskar Regina lycka till med Nemo🖤 Luddes husse Per har varit och hämtat Ludde idag oxå.Så båda pojkarna åkte inom om 1 timme.Här blev väldigt tomt och tyst när dem åkte. TinTin har varit ...

Av Chryses - Lördag 13 april 19:22


Hundarna har njutit av våren idag. Jag passade på att klippa klorna på hundarna utomhus. Helt plötsligt var Luca eller Lilleman som vi kallar honom stilla så fick några bilder.     ...

Av Chryses - Fredag 12 april 23:06


Idag har Nicki firat sin 7-årsdag.  

Av Chryses - Måndag 8 april 18:42

Nicki har löpt och hon är parad. Nu hoppas vi på valpar lite senare i vår. ...

Presentation


Hej och välkommen!
Till Chryses Kennel jag föder upp Shetland Sheepdog i liten skala.
Jag har 6 hundar, 4 tikar och 2 hanar.
Vill ni veta mer om oss så skicka gärna ett mail.

chryseskennel@hotmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards