Alla inlägg under oktober 2021

Av Chryses - 13 oktober 2021 13:05

Liten uppdatering angående valparna.


Heda till salu.

Hoya stannar.

Harley stannar.

Hendrix till salu.

Houdini såld.

Hero såld.

Av Chryses - 12 oktober 2021 23:34

Idag var det då äntligen dax för valparna att träffa veterinären Annette Andersson som bytt klinik och nu jobbar i Löberöd. Jag tog finaste Diana med mig ja och så klart Nicki och alla valparna oxå.

Resan dit gick bra i mannens nya bil, första gången jag körde den och vi kom både dit och hem. Fast det tog en himla tid att kom förbi E65 då den är avstängd pga något i Malmö. Men hem kom vi till slut.

Så var det då ögonlysningen och besiktningen av valparna.

Min tanke har hela tiden varit att behålla Heda och ev sälja Hoya, men det blir tvärtom.

Det visa sig att min fina Heda tyvärr har måttlig crd och jag vill inte använda henne i avel. Annars fick hon ua på allt annat.

Och sen var det då lilla Arne vårt lilla charmtroll. Där visste jag redan att han hade ett litet navelbråck. Men ville så klart att veterinären skulle kika på det oxå.

Så båda är till salu men inte till avel.

Kommer att uppdatera om det ev blir fler till salu. Får besked imorgon.

Hero är såld och kommer att flytta på torsdag till en underbar familj.

Allt var ua på resten av valparna.


Tusen tack Diana för att du ställde upp och följde med mig idag❤️ Behövde verkligen ditt sällskap.

Av Chryses - 8 oktober 2021 19:40

Valparna är nu 7 veckor och är allt annat än stilla.

Tagit lite fina höstbilder.


                   


 

Av Chryses - 3 oktober 2021 18:06

Idag har Sofia och hennes familj varit här på besök. Ett mycket trevligt besök, valparna är fortfarande trötta och sover gott.

En av valparna kommer att flytta hem till Sofia och hennes familj, vilken det blir är inte bestämt ännu.

Vi har 2 ev 3 valpar kvar som inte är tingade.

Av Chryses - 1 oktober 2021 18:04

Valparna blev 6 veckor igår och denna vecka fick dottern i uppdrag att ta foto utomhus.

Inte det lättaste som ni ser😂😂 vissa valpar var allt annat än samarbetsvilliga.


Som det ser ut just nu kommer en av tikarna att stanna, vilken det blir tar jag beslut om vid ögonlysningen/besiktningen.

En av dem blå hanarna kommer oxå att stanna, tar samma beslut där. sen kommer en annan kennel att välja mellan den ena blå hanen och Houdini. Sen har vi då minstingen Hendrix eller Arne som vi kallar han, och han är till salu.

Vid intresse går det bra att skicka ett mail.

chryseskennel@hotmail.com


Heda

 

Hoya-Bella

 

Heda och Hoya-Bella


 

Harley med för dagen långa ben😂😂

 

Hendrix 

  

Houdini

 

Houdini 

 

Hero ja vad ska jag säga🤣

       

Hero

   

Fick bli en liten film med Houdini och Hero så ni kan få se Hero.


 

   

Presentation


Hej och välkommen!
Till Chryses Kennel jag föder upp Shetland Sheepdog i liten skala.
Jag har 6 hundar, 4 tikar och 2 hanar.
Vill ni veta mer om oss så skicka gärna ett mail.

chryseskennel@hotmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards