Direktlänk till inlägg 28 februari 2023

Helt slut

Av Chryses - 28 februari 2023 20:13

Varit uppe 4 ggr inatt och städat efter en sjuk Hoya. Hon är inte riktigt kry i magen. Fått skonkost, fortiflora och prokolin men det kom upp igen efter ett par timmar. Vi får se hur hon mår imorgon annars får det bli en tur till veterinären. 

Harley berätta för mig imorse att nu är minsann Ronja i höglöp. Diana kom hit för att assistera vid ev parning. Men tyvärr är Harley för ung så det blev inget. Diana åkte hem och vi iväg för att handla lite. Vi åkte sen till Diana&Rune för att låna deras svart/vita hel engelska Panda till Ronja och nu blev det en parning.

Visst känns det lite att jag inte fick Harley till Ronja men vi får inte glömma att det är djur vi har att göra med och det blir inte alltid som vi har tänkt oss. 

 
 
Diana & Rune

Diana & Rune

28 februari 2023 20:31

Stackars Harley blev en blyg viol... Det går bättre när han får några fler mil under tassarna. Hoppas jag! För jag vill para med honom!

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Chryses

28 februari 2023 22:48

Ja det var lite läskigt, men nästa gång då ska du få se// Harley

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chryses - Onsdag 8 maj 20:10


Grattis på 2-årsdagen Indra och Iriz. Indra   Iriz     ...

Av Chryses - Onsdag 8 maj 20:02

Harley har haft lite problem med sitt ena öra ett par dagar. Blev ett besök hos veterinär Malin idag. Var ingen öroninflammation som jag misstänkte. Han har fått en infektion i huden. Harley fick medicin med sig hem och ska på återbesök om ca 1,5 vec...

Av Chryses - Tisdag 7 maj 20:50

Nicki väntar årets första kull med valpar. Är ett par veckor kvar. Lite speciellt är det då det är Nickis sista kull. ...

Av Chryses - Lördag 27 april 08:57

Koko, Leya och Kenzo fyllde 1 år den 25/4. Men jag kunde inte logga in här på bloggen. Händer väldigt ofta. Koko var vår först födda bi blue merle tik. Jag var så glad när hon föddes. Tyvärr blev Koko inte min avelstik som det var tänkt.  ...

Av Chryses - Måndag 22 april 21:46

Nemo har flyttat hemifrån, han ska bo i Örebro.Vi önskar Regina lycka till med Nemo🖤 Luddes husse Per har varit och hämtat Ludde idag oxå.Så båda pojkarna åkte inom om 1 timme.Här blev väldigt tomt och tyst när dem åkte. TinTin har varit ...

Presentation


Hej och välkommen!
Till Chryses Kennel jag föder upp Shetland Sheepdog i liten skala.
Jag har 6 hundar, 4 tikar och 2 hanar.
Vill ni veta mer om oss så skicka gärna ett mail.

chryseskennel@hotmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards