Alla inlägg under maj 2024

Av Chryses - Söndag 19 maj 22:06

Liten uppdatering om Nicki får vi väl oxå ha idag. Vet att det är några som väntar på hennes valpar.
Det är inte riktigt dax ännu men inte långt kvar. Magen är rund och go❤️det rör sig för fullt. Jag har inte rört Nicki så mkt dem sista dagarna då jag åkt på en dunder förkylning. Men det är på bättringsvägen så idag har vi rakat magen så valparna har lätt att komma till spenarna. Snart dax att plocka fram valphagen igen. Lika mysigt varje gång men samtidigt nervöst. Känns lite extra nervöst denna gång eftersom Ronja blev så sjuk när hon fått sina valpar.

Av Chryses - Söndag 19 maj 22:02

Idag fyller min blogg 15-år🤩
Tänk vad tiden går fort. Mitt första inlägg handla bla om en liten valp som hette Dexter, han finns inte med oss längre. Vi var barnvakt åt Dexter då min mamma som ägde honom skulle iväg på något som jag inte minns idag.
Lite roligt oxå att få se vårt fula kök från Vaniljgatan som vi flyttade ifrån för snart 7 år sen.
 
Dexter


Grattis säger vi även till Quipus Kennel blogg som fyller 16-år idag🤩

Av Chryses - Onsdag 8 maj 20:10

Grattis på 2-årsdagen Indra och Iriz.

Indra 

 
Iriz

 


Av Chryses - Onsdag 8 maj 20:02

Harley har haft lite problem med sitt ena öra ett par dagar. Blev ett besök hos veterinär Malin idag. Var ingen öroninflammation som jag misstänkte. Han har fått en infektion i huden. Harley fick medicin med sig hem och ska på återbesök om ca 1,5 vecka. 

Av Chryses - Tisdag 7 maj 20:50

Nicki väntar årets första kull med valpar. Är ett par veckor kvar.
Lite speciellt är det då det är Nickis sista kull.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkommen!
Till Chryses Kennel jag föder upp Shetland Sheepdog i liten skala.
Jag har 6 hundar, 4 tikar och 2 hanar.
Vill ni veta mer om oss så skicka gärna ett mail.

chryseskennel@hotmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards